خادم جمهور به روایت هنرمندان مشهدی + فیلم فعالیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در صداوسیما با یک حکم آغاز شد مخاطب ۶ میلیونی سینما تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ محمدعلی باشه آهنگر: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم ابراز همدردی بیش‌از ۲۵۰ سینماگر درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه بیانیه مجمع خبرنگاران و نویسندگان برای رئیس جمهور شهید «شهرام حقیقت‌دوست» پلیس شد تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برای شهادت رئیس‌جمهور واکنش ملیکا زارعی به خبر شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + عکس ویژه برنامه «شهید جمهور» درشبکه افق + زمان پخش استوری محمد معتمدی در پی شهادت آیت الله رئیسی + عکس سید جواد هاشمی: رئیسی پذیرای انتقادات بود داریوش ارجمند: رئیسی مرد عمل بود تسلیت هنرمندان مشهدی با خلق آثار هنری درباره شهدای خدمت تبیین آیت‌الله رئیسی از چرایی ورود به عرصه انتخابات در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» + زمان پخش نصب المان سوگواری در جشنواره کن برای «آیت الله رئیسی» + عکس دعوت از هنرمندان برای روایت مقام شهدای خدمت داوود میرباقری: امید داشتیم رئیس‌جمهور یکی از بینندگان سلمان فارسی باشد تسلیت ابراهیم تاتلیس به مردم ایران «میلاد هارونی» اولین تک آهنگ ویژه شهادت آیت الله رئیسی را منتشر کرد | خادم الرضای مردم +صوت
سرخط خبرها

کتاب «یک روز عجیب» جدیدترین اثر ابراهیم حسن بیگی منتشر شد | روایتی از راهپیمایی‌ها و اعتراضات مردم در سال ۱۳۵۸

  • کد خبر: ۱۸۹۳۲۴
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
کتاب «یک روز عجیب» جدیدترین اثر ابراهیم حسن بیگی منتشر شد | روایتی از راهپیمایی‌ها و اعتراضات مردم در سال ۱۳۵۸
کتاب «یک روز عجیب» روایتی داستان گونه از راهپیمایی‌ها و اعتراضات مردم در سال ۱۳۵۸ است که برای کودکان منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این اثر جدیدترین اثر ابراهیم حسن بیگی است که روایتگر روز‌های اعتراضات و راهپیمایی‌های گسترده مردم در بحبوبه انقلاب اسلامی است که همگی از زن و مرد حتی بچه‌ها در آن حضور دارند. دوران انقلاب و ظلم و بی عدالتی‌های آن زمان که شاید تاکنون کودکان مجال اندیشیدن به آن‌ها را نداشته‌اند.

در این داستان قصه دختری روایت می‌شود که خود راوی داستان هم هست، او نقاشی دختری را می‌کشد که غمگین کنار پنجره ایستاده است. راوی پیش او می‌رود و با او حرف می‌زند. معلوم می‌شود که پدر و مادرش به تظاهرات رفته‌اند و او را با خود نبرده‌اند.

آن دختر‌ها به محل تظاهرات می‌روند و ادامه داستان در فضای سراسر رعب و وحشت در میانه اعتراضات مردمی علیه حکومت پهلوی روایت می‌شود.

در این اثر در قالب داستانی خواندنی مخاطب کودک امروزی همراه با راوی داستان به میانه تجمعات اعتراضی علیه شاه می‌رود، با آن‌ها هم صدا شده و شعار می‌دهد و در پایان با برخورد‌های خشونت آمیز نیرو‌های شاه با مردم و راهپیمایی‌های اعتراضی مردمی و چگونگی رسیدگی به مجروحان در بیمارستان‌ها آشنا می‌شوند.

کتاب «یک روز عجیب» توسط انتشارات «به نشر» به قلم ابراهیم حسن‌بیگی نویسنده اهل بندرترکمن ایران نوشته شده که بیشتر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و دفاع مقدس فعالیت می‌کند.

او که متولد ۱۳۳۶ در گرگان است، داستان‌نویسی را با موضوع دفاع‌مقدس آغاز کرده و پس‌از آن به موضوعات دیگری نظیر جنگ، انقلاب و همینطور مسائل‌اجتماعی در حوزه بزرگسال، کودک و نوجوان پرداخته است.

این داستان‌نویس بیش از ۴۰ اثر برگزیده در جشنواره‌های معتبری نظیر ربع‌قرن دفاع‌مقدس، کتاب‌سال، کتاب فصل، کتاب دفاع مقدس، جشنواره شهید غنی پور و ... دارد و برخی آثار او به‌زبان‌های مختلف دنیا نیز ترجمه شده‌اند.

مجموعه داستان‌های ۱۰ جلدی «اشکان و اشکانه» و «نشانه‌ها» از جمله آثار اوست که در انتشارات به‌نشر منتشر شده‌اند. کتاب «یک روز عجیب» از مجموعه سه جلدی «ماجرا‌های من و نقاشی‌هایم» با تصویرگری امیر نساجی در قطع رحلی کوتاه و شمارگان دو هزار نسخه منتشر شده که با قیمت ۵۰ هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب انتشارات به‌نشر در مشهد و سراسر کشور به فروش می‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->